Tibetansk spaniel iFokus

Tibetansk spaniel

Etikett05-om-sajten-ifokus
Läst 3258 ggr
[Tilde]
5

Ny sajtvärd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har valt att väcka denna vilande sajt till liv - här kan du läsa mer om mig!

Det är kul att åka tåg tycker Simba!

Mitt namn är Tilde och jag är 23 år gammal och boende strax utanför centrala Köpenhamn tillsammans med min sambo och vår gamla tibbe Simba (läs gärna Simbas historia här).

Jag har alltid älskat hundar och minns hur jag tjatade på mina föräldrar redan som liten på att få en fyrbent vän. Tyvärr finns det allergier i släkten så jag fick aldrig min hund, hur mycket jag än grät och skrek. När jag flyttade till Danmark och in med min sambo under 2011 började "tjatet" igen om att skaffa en liten vovve, nu bodde jag ju inte längre med allergiker utan med någon som också älskar djur. Jag kunde ju inte bara ge upp om min hund! 

Först i år, drygt tre år senare (eller sådär en 15 år senare om vi räknar ända från början) blev drömmen sann - jag blev äntligen hundägare! Rasen var faktiskt ingen ras jag hade planerat att skaffa, men jag är ändå väldigt glad att det blev just en tibetansk spaniel. ✨ Tibbar är behöver lagom med aktivitet, de är nyfikna, snälla och väldigt, väldigt envisa - nästan som jag själv i hundform!

Jag valde att ge sajten liv igen då jag tycker att detta är en så fantastisk ras! Jag hoppas kunna träffa andra människor som delar min kärlek för den tibetanska spanieln.