Min sambo och jag studerar båda på högskola/universitet, så vi kan ofta vara hemma. Skulle en av oss ha en lång skoldag kan den andre stanna hemma med hunden, eller komma hem tidigt.
Är vi lediga eller kan arbeta hemifrån går vi ofta upp vid 9-tiden och släpper ut Simba i trädgården medan vi äter. Sedan går vi på en ungefär 30-min lång promenad (våra kortare promenader) och efter det får Simba äta.
Vi busar och leker både inne och ute under dagen och går på en lång promenad (minst 1 h) strax efter lunch - där går vi ofta i skogen och Simba får då gå löst. Eftersom Simba är ganska gammal gillar han att sova ett tag efter det. Eftermiddagen/kvällen varierar. Ibland blir det mer lek i trädgården och en sista promenad om kvällen, eller så blir det en kortare promenad innan middag och en lite längre vid 20-21-tiden. Simba får även komma ut i trädgården när han vill och framför allt innan vi går och lägger oss.
Han är i princip aldrig ensam, men ändå funderar vi på att skaffa en kompis till honom inom en relativt snar framtid. 🙂

Simba på en lång skogspromenad!