Kläder på vintern?
Har era tibbar kläder på vintern?
Fick min hund första mars förra året och då var han liten valpis och kylan var på väg bort så funderade aldrig över detta..
Med tanke på att de har mycket päls och ändå härstammar från ett land som tibet så känns det inte som de kommer frysa?
Fryser era hundar?
Nej. tibbar klarar kylan jättebra, pälsen är ju väldigt isolerande. totalt onödigt tycker jag med kläder.
Fast om din hund mot all förmodan skulle frysa kan du ju köpa ett täcke eller något då. Men håller du igång med hunden så ni går eller leker när ni är ute borde det inte vara några problem.
det enda med vintern jag tycker är att du bör hålla din sötnos av vägar som är mycket saltade eller så. vet att några av mina fick sjukt ont i tassarna av just saltet om dom gick på sånna vägar. skog, grusade vägar och djup snö är bättre då om dom fick välja vilket dom också fick då jag håller med. =P
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
Okej, som jag misstänkte då.
Jasså, det har jag aldrig tänkt på.. Tack för tipset! :)
Tror inte att det är nödvändigt heller. Visst som valp kanske. Men de är ju "gjorda" för att klara kyla långa stunder. Om man läser historian om rasen, så sägs de att de älskar att gå långpromenader trots att det kanske är snorkallt och blött.

då busan är smal och försöker gå upp i vikt och fryser på brukshundklubben på kvällen så har jag med mig ett i väskan i fall ifall. Snuttan klarar sig fin fint utan ett.
men annars nej
Det kan vara bra, om dem är lite spinkiga, då kan det nog bli lite kyligt, utan fett som extra värme. Hihi.

Nej, Knubbis har inga täcken. Eller jo två hemmasydda fleecetäcken som jag sytt själv men mest för kul, de används inte.
Knubbis frös inte alls trots -23 grader :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Oj gud så kallt! Tur att han inte frös då! 
Nu är det nästan -18, inga problem säger Knubbis o kastar sig som en galning i snön ;)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå