Är eran tibbe matglad eller kräsen?
Våran tibbe har alltid varit skeptiskt till det mesta så jag undrar om era tibbar är matglada eller kräsna?
Både och skulle jag säga. Han är lite sådär att han gärna äter sånt han inte får (t.ex. snor en bit av en annan hund torrfoder eller godis när vi inte ser), men med sin egen mat är han ganska kräsen. Han fick torrfoder när vi tog över honom och då åt han knappt något alls. Vi bytte till Acana torrfoder och då åt han mer ett tag men började sedan trappa ner igen och ville inte riktigt ha sin mat. Då började vi på B.A.R.F. och nu slukar han maten varje dag. 😃
Känner igen det där med att vara intresserad av annan hundsmat😉 Så fort man vänder huvudet till så har hon ätit upp vår andra hunds Valpfoder … ….. Började också med färskfoder nyligen då våran tibbe inte åt så mkt av sin gamla mat och hon slukar också i sig 😋
Alla 3 är matglada på sitt sätt men 2 av dom är betydligt mer glada i mat än den tredje men så kör vi med färskfoder också. Ger man dom torrfoder så är ingen av dom särskilt matglada mer än första gången, det är väl lite utav nyhetens behag kanske =)
Verkar som jag inte är ensam om en mindre matglad tibbe. Har precis börjat med vom färskfoder några dagar och håller tummarna stenhårt att hans aptit håller i sig och att jag hittat rätt i hans smak !
Dem jag känner äter uppblött Torrfoder!!
Båda äter med hyfsad aptit!!