Simbas historia
Här kan du läsa om min omplaceringshund Simba och hur han fick mig att falla pladask för denna underbara ras!
Simba är en tibetansk spaniel-hane född i slutet december 2004. Han kom till oss i mitten av oktober 2014, nästan 10 år senare. Anledningen? Jo, hans förra ägare drabbades av en hjärnblödning och fick permanenta skador efter det och kunde därför inte längre ta hand om Simba…
Ägaren är mamma till en tjej i min sambos klass och det var så vi fick höra om den stackars hundens situation. De hade desperat letat efter ett nytt hem till lilla Simba (som då stavades Cimba) i lång tid, så min sambo erbjöd sig att ta in honom om inget annat hem dök upp. Familjen blev extremt glada så min sambo och jag bestämde oss helt enkelt för att ta in Simba på en prövotid för att se om vi passade ihop eller ej. Vi hade inte planerat att skaffa hund på några år, så det var en helt oväntad situation, men något vi absolut inte ångrar!

Fina lilla gammelgubben
Simba var väldigt reserverad och "svårtflirtad" i början. Han sprang iväg om man ville klappa honom och han undvek oss helst. Sakta men säker började han dock öppna upp och faktiskt söka kontakt med oss. Inom en veckas tid hade han gått från att ha varit en osäker gammal ensamvarg till ett socialt och ståtligt litet lejon! Vi insåg nästan med detsamma att vi aldrig kunde skiljas åt, så Simba var helt klart tvungen att flytta in permanent. Han var ju dessutom inte så krävande och ganska billig i drift, tänkte vi.
Detta är dock en liten allergihund som levt på ett superdåligt allergifoder i hela sitt liv (med ris och sojaprotein som främsta ingredienser). Vi beslutade oss snabbt att vi var tvungna att byta ut fodret mot barf - men såklart inte så snabbt för att vara rädda om magen. Sen kunde vi heller inte låta bli att köpa en ny och ordentlig sele till pojken, plus några andra nödvändiga och lite mindre nödvändiga saker. Jaja, vad är någon tusenlapp hit eller dit egentligen? 🎧

Gladare än någonsin i skogen
Oavsett hur mycket pengar eller tid vi lägger ner på Simba är självfallet varje krona och sekund värt det. Simba ger oss detta tillbaka tusenfaldigt i både kärlek och vänskap! Han är en del av vår lilla familj och vi hoppas på att få många fina år tillsammans. 🌺
Gud vad söt,slänger in en bild på två tjejer!
#1 Bilden kom inte med? :(
#3 Nu ja! Vilka sötnosar 😍
Här är min lilla kille Charlie. En omplaceringshund på 5 år, bott hos minst 3 andra familjer, men nu har han fått ett hem för livet. Haft honom i ett år nu och för en månad sedan blev han sjuk med höga levervärden. Extremt dåliga tänder har han också så om en månad ska han även dra ut en stor del av dem. Värt varenda krona kan jag hålla med om. ❤️
#5 Vilken sötnos! 😍 Så skönt att han fick komma till dig! 🌺